Для чого і як працює система Bluetec в дизельних двигунах?
В майбутньому існування ДВС, особливо дизельних, без складних багатоступеневих систем нейтралізації відпрацьованих газів уявити важко. Двигуністи з їх іграми в якість сумішоутворення, схоже, підходять до свого «технологічної межі», тому подальше зниження токсичності вихлопу за хіміками.
До яких тільки хитрощів не вдаються розробники, щоб збільшити екологічність своїх автомобілів. Мудрують з сонячними батареями, електричними і гібридними приводами, шаманять з водневими технологіями. З цих розробок багато просочилися на конвеєр, а деякі так і залишилися доживати свій вік, будучи втіленими тільки в дослідних зразках. А, між іншим, технологія Bluetec, яку Mercedes-Benz застосовує на своїх дизельних автомобілях, хоч і не є революційною, але зате чистить відпрацьовані гази як треба.
Ефективність цієї системи ставити під сумнів гріх. Посудіть самі, завдяки її застосуванню інженерам без зміни конструктиву двигунів, що відповідають нормам Євро-3, вдалося з мінімальними перенастроювання паливної апаратури досягти рівня викидів, які за змістом окислів азоту з великим запасом укладаються в норми Євро-5 і навіть Євро-6. Так як же влаштовано це чудо техніки?
Посмотреть горячие фото для взрослых можно на сайте абсолютно бесплатно.
система bluetec
Корпус каталітичного нейтралізатора виконаний з подвійних стінок з жароміцної оболонкою між ними. Усередині корпусу знаходяться керамічні або металеві «стільники», покриті тонким шаром хімічно активної речовини - каталізатором. В результаті роботи каталізує речовини токсичні сполуки CO, CH і NOx окислюються або відновлюються до вуглекислого газу СО2, азоту N2 і води Н2О.
На багатьох сучасних машинах нині трудяться трикомпонентні нейтралізатори. Вони відносно прості, не дуже дорогі у виробництві, володіють достатньою довговічністю і, треба сказати, вельми непогано справляються зі своїм завданням. У таких каталізаторах платина і паладій «воюють» з СО (чадний газ) і СН (вуглеводні), а родій «бореться» з NO (оксиди азоту). Якщо особливо не вдаватися в подробиці, то результатом роботи «протигаза» є окислення або відновлення цих токсичних компонентів до вуглекислого газу СО2, азоту N2 і води. І якщо на бензинових двигунах із зловредною «трійцею» навчилися боротися вельми ефективно, то при очищенні вихлопу дизельних моторів хіміки зіткнулися з деякими проблемами.
система bluetec
На багато моделей автомобілів ставляться двох- або навіть трикомпонентні нейтралізатори. Вони, як правило, складаються з декількох секцій з різними каталітичними речовинами - платиною, родием, паладієм.
Все б нічого, та тільки особливості сумішоутворення в дизелі такі, що при його роботі виділяються не тільки перераховані шкідливі компоненти, а й, плюс до всього, велика кількість сажі, яка, до речі, є «провокатором» зростання ракових клітин. І це ще не все! Особливість дизельних «движків» така, що якщо зменшити частку сажі у вихлопі, зміст NOx, навпаки, почне різко зростати. І навпаки. Причому перевага в ту чи іншу сторону залежить не тільки від досконалості процесу сумішоутворення, але і від режиму роботи.
система bluetec
«Стільники» каталітичного нейтралізатора.
Ось і виходить, що для комплексного очищення дизельного вихлопу потрібна куди складніша система, що складається з декількох компонентів. І таких систем, треба сказати, було випущено досить багато - з ними експериментували і Toyota, і Citroen, і Mitsubishi. Серед них є дуже цікаві екземпляри, але, на жаль, за своєю складністю вони в більшості випадків нагадують гідролізні установки нафтопереробного заводу. Вони не тільки громіздкі і важкі, але ще й дороги до такої міри, що їх використання в масовому виробництві ставить під сумнів рентабельність.