Ремонт гальмівної системи. заміна колодок
Заміна гальмівних колодок на легковому авто вважається нескладним видом ремонту: ремонтувати, по суті, нічого - відкрутив, зняв, встановив нові, закрутив, поїхав. Але якщо це зроблено несвоєчасно, то можуть виникнути серйозні проблеми. І це вимагає поставитися до заміни колодок відповідально.
Зазвичай все починається з збільшення витрати палива і сповільненій реакції автомобіля на педаль гальма. Колодки стерті і потребують негайної заміни. Автолюбителі часто грішать на виробника запчастин для гальмівної системи, але часто виявляються винні якраз майстра СТО, які не дотримуються точну технологію ремонту.
Вимоги до процедури заміни гальмівних колодок
Для профессиональной установки стекол мы рекомендуем компанию «Brocar», цены на услуги Вас приятно удивят.
По-перше, гальмівна система повинна стати предметом пильної уваги автослюсаря при кожному плановому технічному обслуговуванні. По-друге, майстер повинен відразу попередити власника авто про намічений зносі колодок і необхідності заміни (і клієнтові не варто зволікати з цим). Нарешті, існують суворі вимоги по плановій заміні елементів гальмівної системи, незалежно від того, в якому стані вони знаходяться.
Гальмівні колодки виготовляються з міцної і твердої гуми. Але це все одно гума, і зношується вона при сильних механічних і термічних навантаженнях, що виникають при терті, сильному забрудненні через погану якість «пильовиків», неякісної мастила, нестачі гальмівної рідини або поломки інших вузлів гальмівної системи (наприклад, заклинювання гальмівного циліндра або знос диска). Ще один фактор - неправильна установка самих гальмівних колодок (слабкий контакт колодки з гальмівним барабаном). До речі, нові колодки також не завжди забезпечують якісне гальмування, так як їм потрібно деякий час, що «притертися» до барабану. Якщо водій цього не знає, то буде активно тиснути на педаль гальма, не так «прірабативая» колодки, скільки прискорено їх зношуючи.
Важливі моменти в процесі заміни гальмівних колодок
Діагностика і ще раз діагностика! Тільки що зняті зношені гальмівні колодки необхідно ретельно оглянути: по гумовим накладок зазвичай чітко видно, з чим ви маєте справу: з неякісної гумою, погано відрегульованими зазорами між колодкою і барабаном або некоректним поводженням з системою гальмування.
Нерідко заміни вимагає не тільки колодка, але і барабан (часто замінюються разом, або барабан додатково шліфується і проточується) - це оптимально, щоб отримати максимальне прилягання поверхонь, що труться і швидке стопоріння колеса. Але навіть якщо диск заміни не вимагає, після установки нових колодок все одно потрібна ретельна і акуратна підгонка зазорів, а також деяка обережність у поводженні з гальмами протягом часу «притирання» нової гуми колодок.
Після установки нових колодок і регулювання зазорів між ними і гальмівним барабаном, необхідний пробний пробіг автомобіля, який повинен виконувати не власник автомобіля, а досвідчений автомеханік з досвідом тестового водіння. Вибирається більш-менш рівну ділянку дороги протяжністю не менше 3-х кілометрів, на якому автомобіль розганяється до 60 км / ч.
Завдання пілота: почати легке пригальмовування, намагаючись зберегти швидкість на протязі не менше 750-ти метрів кожного кілометра. Поперемінно пригальмовуючи і відпускаючи педаль, водій виконує кілька циклів нагрівання / охолодження пари, що треться, що забезпечує швидку природну обточування гумових накладок і повноцінне «притирання» колодок до барабана. Будь-які інші режими або будуть недостатніми, або надмірними.
Дуже важлива також профілактика експлуатації гальмівних колодок. При установці нових накладок необхідно замінити мастило гальмівних супортів, змастити мідної мастилом всі рухомі частини вузла (або кремнийорганической, якщо є алюмінієві деталі), відрегулювати хід гальмівного циліндра за прийнятою схемою і таблиці значень. Ці моменти часто не беруться до уваги на СТО, хоча дуже ефективні для продовження експлуатації системи гальмування автомобіля