Запчастини з Росії
Кожна друга автозапчастин на російському ринку - контрафакт, вважають в Мінекономрозвитку. І вісім з десяти - іноземного виробництва. Заходи захисту сумлінних виробників і покупців є, наприклад чіпування продукції. Але і мінусів у такого підходу теж вистачає, попереджають експерти.
Установка чіпів на деталі може збільшити вартість автозапчастин, попереджають експерти. Фото: Reuters
"Той невеликий аналіз, який нам вдалося провести, показує, що сьогодні ринок автокомпонентів в Росії становить близько 40 мільярдів доларів на рік. На цьому ринку 50 відсотків контрафактної продукції і 80 відсотків - імпортна продукція", - констатував заступник директора департаменту розвитку секторів економіки Мінекономрозвитку Павло Фінк, виступаючи на комісії Російського союзу промисловців і підприємців по автопрому і сільгоспмашинобудування і експертній раді комітету Держдуми з економічної політики. Різні дослідження підтверджують, що з несправностями автомобіля буває пов'язано до 13 відсотків дорожньо-транспортних пригод всіх видів.
Читайте також
Несправності в авто можуть бути пов'язані і з контрафактними деталями, які не завжди відповідають вимогам безпеки. Тому треба виявляти контрафактні деталі. А зробити це можна, вважають чиновники, за допомогою чіпування деталей.
Втім, експерти "Російської газети" порахували цей метод складним і дорогим. Оригінальні деталі і так маркуються, так що визначити походження запчастини можна вже сьогодні, нагадує президент асоціації "Російські автомобільні дилери" (РОАД) Олег Мосеев. "Якщо ми згадаємо, наприклад, про чіпування хутряних виробів, то у них обсяг ринку інший, ціна вироби вище, а в ситуації з ринком компонентів я не розумію, як будуть чиповать номенклатуру в сотні тисяч позицій?" - задається питанням експерт.